*КУБ - повний комплекс хмарних послуг!

SEO для новачків: як оптимізувати свій сайт для пошукових систем

SEO для новачків: як оптимізувати свій сайт для пошукових систем

Чи ви коли-небудь замислювалися, чому одні сайти легко знайти у пошуковику, а інші знаходяться на третьому чи п’ятому десятку видачі? Чому недолугі ресурси конкурентів знаходяться у ТОПі пошуку, а ваш якісний і корисний контент залишається непоміченим? Відповідь проста  – потрібен комплекс дій (SEO), спрямований на внутрішню та зовнішню оптимізацію ресурсу, що допомагає пошуковим системам зрозуміти ваш сайт і показати його тим людям, які шукають саме ваші послуги, товари чи інформацію.

У цій статті ми розберемося, з чого почати оптимізацію, на що звернути увагу у першу чергу, та як зробити щоб ваш веб-проект займав принаймні ТОП 10 у пошуковій видачі за основними запросами від користувачів. 

Що таке SEO та навіщо воно потрібне?

Насамперед слід відмітити, що при пошуку інформації 93% користувачів переходять з першої сторінки видачі від пошукових систем і лише невелика кількість з них може заглубитися далі. 

SEO (Search Engine Optimization) – це процес, спрямований на покращення видимості сайту в пошуковиках, таких як Google, Bing, Yahoo тощо. Головною метою такого процесу є можливість привернути більше органічного трафіку на сайт, коли відвідувачі, можуть самостійно знайти ваш ресурс по релевантному запиту без використання платної реклами. Іншими словами SEO – це оптимізація веб-ресурсу спрямоване на те, щоб максимально підняти його позиції у видачі. 

Багато початківців ігнорують SEO, віддаючи перевагу технічним аспектам при розробці ресурсу, але згодом усвідомлюють, що без даних дій всі виконані роботи можуть стати марними. 

Основними перевагами пошукової оптимізації є: 

  • залучення до ресурсу цільової аудиторії, яка шукає товар чи послугу;
  • довгостроковий ефект: на відміну від контекстної реклами, ефект триває місяцями; ;
  • підвищення авторитетності сайту;
  • зменшення витрат на контекстну рекламу.

 

До того ж якісна оптимізація дозволяє привернути органічний трафік, що дуже гарно сприймається пошуковими системами та мінімізує ризики потрапляння сайту під фільтри. 

Основні фактори ранжування у пошукових системах

Алгоритми пошукових систем дуже розумні, та враховують тисячі факторів, за якими видають результати пошуку, але найголовнішим з них є якість контенту – на ресурсі повинні використовуватися лише унікальні, корисні для користувачів та актуальні статті, а також унікальні зображення. Ключові слова, які використовуються при генерації контенту повинні бути грамотно підібрані, для чого бажано використання SEO-ядра, а структура сайту повинна мати логічну навігацію та зрозумілі URL. Також важливим аспектом є зворотні посилання які ведуть на ваш сайт, зрозуміло, що вони повинні бути від вагомих та якісних ресурсів. 

Безумовно краще ранжируются сайти, які мають адаптивний дизайн, можуть похизуватися високою швидкістю завантаження сторінок, та задіяною безпекою, тому на ці технічні аспекти також треба звертати увагу. 

Основні етапи SEO-оптимізації

SEO прийнято підрозділяти на три категорії:

  • On-Page: робота над контентом, заголовками, швидкістю завантаження;
  • Off-Page: робота над зовнішніми посиланнями на ваш сайт з інших джерел;
  • технічне SEO, яке включає налаштування сервера, структури URL, розробку мобільної версії, тощо.

Тому у якості перших кроків для пошукової оптимізації бажано встановити інструменти для аналітики (наприклад, Google Search Console та Google Analytics), перевірити індексацію сайту (кількість наявних та проіндексованих сторінок), та виявити критичні помилки.

Оптимізація контенту: поради з оформлення тексту та метатегів

Навіть якісний та унікальний контент потребує правильної подачі. Тому перед тим як добавляти його на сайт потрібно удостовіритись у тому, що ключові слова вписані природно як в заголовках так і в самому тексті, а сам матеріал зручний для читання – використовуються списки, таблиці та виділення. Також для оптимізації контенту бажано:

  • використовувати заголовки H1, H2…H6, які структурують текст;
  • робити Title привабливим, та щоб містив головне ключове слово;
  • заповнювати короткий анонс сторінки (Description), який впливає на клікабельність;
  • описувати картинки за допомогою альт-тегів для зображень, щоб пошуковики розуміли їхній зміст;
  • уникати дублів: кожна сторінка має бути унікальною.

Також при оптимізації контенту потрібно добиватися того, щоб кожна сторінка відповідала на запит користувача. Наприклад, якщо людина шукає «як випекти бісквіт», дайте детальну інструкцію, а не рекламу кухонної техніки.

Технічне SEO: чому швидкість сайту та адаптивність важливі?

Пошуковики обожнюють сайти, які швидко завантажуються та зручні для мобільних пристроїв. При проведенні технічного SEO насамперед треба перевірити:

  1. Швидкість завантаження: кожна з сторінок сайту повинна завантажуватися не довше 3 секунд. Перевірити це можна за допомогою таких інструментів як Google PageSpeed Insights або GTmetrix. При невиконанні умов потрібно оптимізувати важкі за об’ємом зображення, зробити кешування інформації, мінімізувати код та видалити зайві плагіни.
  2. Адаптивний дизайн: сайт повинен коректно відображатися на будь-яких девайсах – смартфонах, моніторах ПК, чи планшетах. Всі сучасні системи керування контентом вже оснащені даною опцією, якщо ж використовується самописна CMS, то потрібне відповідне коригування коду.
  3. SSL-сертифікат: наявність сертифікату гарантує безпеку для користувачів та піднімає довіру пошуковиків, тому обов’язковою умовою є переведення ресурсу на протокол HTTPS, який гарантує шифрування критичної інформації при її передачі. 
  4. Чітка структура URL: важливо використовувати зрозумілу для людини адресу сторінок (наприклад, «kub.ua/blog/seo-dlya-novachkiv» замість «kub.ua/page?id=123». 

Зовнішні фактори: як працюють посилання на авторитет сайту

Зовнішні заходи – це оптимізація, що виконується поза сайтом, та спрямована для підвищення його авторитетності. В цьому напряму найбільшу користь приносять зовнішні посилання (беклінки) з інших сайтів, які ведуть на ваш ресурс. При виборі таких джерел бажано віддавати перевагу авторитетним ресурсам, та не використовувати беклінки зі спам-форумів. Також важлива і релевантність посилань, тобто вони повинні бути  з тематичних джерел. 

Для закупки беклінків існує безліч спеціалізованих майданчиків, але при бажанні  зовнішні посилання можна отримати і безкоштовно: пишіть гостьові пости для блогів, створюйте інфографіки або дослідження, якими захоче поділитися аудиторія, реєструйтеся в тематичних каталогах. Також активно використовуйте соціальні мережі для залучення природних посилань.

При SEO оптимізації дотримуйтесь головного правила: робіть сайт для людей, а не для роботів. Тоді і пошуковики обов’язково помітять ваші зусилля.