*КУБ - повний комплекс хмарних послуг!

Яку CMS обрати для сайту? Види CMS та їхнє призначення

Яку CMS обрати для сайту? Види CMS та їхнє призначення

Створюючи сайт, майбутньому власнику важливо одразу визначитися з платформою для його управління, за допомогою якої легко обслуговувати веб-ресурс і за необхідності додавати, редагувати або видаляти контент і спеціальні плагіни, не маючи при цьому глибоких знань у програмуванні та HTML-верстці. У цьому огляді давайте розберемо основні типи CMS, їхні плюси та мінуси, а також для яких проєктів вони підходять.

Навіщо потрібна CMS?

Будь-який цифровий ресурс, чи то сайт, чи то інтернет-магазин, чи то мобільний застосунок, потребує наповнення і редагування контенту, зміни інтерфейсу, під’єднання сторонніх сервісів і аналізу роботи. Виконувати всі перераховані операції, шляхом внесення змін до наявного коду – це дуже затратно і вимагає глибоких знань у розробці веб-ресурсів. Тому найчастіше для управління вмістом сайту використовуються типові CMS – системи управління контентом, завдяки яким адміністрування сайту і будь-яка робота з ним спрощуються багаторазово. За допомогою CMS власники невеликих сайтів можуть навіть самостійно редагувати вміст, використовуючи зручний інтерфейс і абсолютно не заглиблюючись у програмний код.

Якщо розглядати основні переваги CMS, то слід виділити:

  • простоту управління контентом і адміністрування;
  • можливість роботи без знань програмного коду;
  • широкий вибір плагінів для різних завдань і тем для оформлення ресурсів;
  • гнучкість і масштабованість;
  • функціональність.

Обираючи оптимальну систему управління контентом для майбутнього веб-проєкту, насамперед слід врахувати такі критерії, як тип сайту (блог, інтернет-магазин, корпоративний портал), бюджет для його створення та обслуговування, технічні нюанси, SEO та маркетинг. До того ж слід звернути увагу на швидкість розробки, гнучкість функціоналу, вартість підтримки, безпеку і масштабованість.

Щоб було легше розібратися з цими питаннями, давайте розберемо найпопулярніші CMS та особливості їх застосування.

WordPress

Ця CMS є універсальним рішенням і підходить для управління контентом на більшості сучасних сайтів. Блоги, бізнес-ресурси, сайти-візитки, лендінги, онлайн-магазини та багато інших цифрових продуктів можуть працювати на цій системі.

Говорячи про переваги WordPress, можна виділити простий та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс – навіть новачки зможуть самостійно додавати статті та змінювати дизайн, величезну бібліотеку плагінів і широку підтримку спільноти. Також слід відзначити наявність безкоштовного, розширеного функціоналу, за допомогою якого можна вирішити практично будь-які завдання. А постійні безкоштовні оновлення продукту і можливість самостійно редагувати код шаблонів роблять цю CMS дуже популярною навіть серед досвідчених розробників.

Серед основних мінусів WordPress виділяють відсутність офіційної служби підтримки, обмежені базові можливості, наявність великої кількості плагінів і тем із помилками. До того ж при використанні великої кількості встановлених розширень тут може спостерігатися зниження продуктивності.

Ця платформа є оптимальним рішенням для запуску проектів будь-якого масштабу. І навіть з урахуванням деяких обмежень у налаштуванні складних функцій, WordPress є універсальним інструментом для реалізації як стартапів, так і великих веб-ресурсів.

Joomla

Joomla характеризується гнучкістю, через що частіше використовується для корпоративних сайтів, освітніх проектів, ресурсів зі складною структурою. Як її переваги виділяють:

  • доступність: система абсолютно безкоштовна;
  • легкість встановлення: запускається «з коробки»;
  • відкритий вихідний код, який можна редагувати;
  • розширений функціонал: багатомовність, управління користувачами, адаптивність;
  • підходить для сайтів з великою кількістю розділів (наприклад, університети).

Серед обмежень важливо відзначити:

  • складність освоєння;
  • сайти на її основі гірше індексуються пошуковими системами;
  • складнощі під час оновлення продуктів.

Головною перевагою Joomla є відкритість коду, що дає майже безмежні можливості при її застосуванні.

Prestashop і Magento

Ці системи управління контентом використовуються для побудови інтернет-магазинів різної спрямованості. Для цих цілей тут передбачаються всі необхідні інструменти (блоки замовлення товарів, кошик, опис, редактор позицій), які необхідні для ведення онлайн-торгівлі.

Prestashop виправдано використовувати для розвитку малого та середнього інтернет-бізнесу. Цій CMS притаманні легке налаштування, безкоштовна базова версія, проста інтеграція з платіжними системами. Однак, для реалізації більших проєктів вона не годиться, оскільки має обмежену масштабованість.

Magento має потужніший движок, забезпечує підтримку тисяч позицій товарів і може бути кастомізована під будь-які завдання. Ця система управління легко вирішує завдання розширення і підходить для великих маркетплейсів і брендів. Однак для розробки і підтримки інтернет-магазину на платформі Magento вже ніяк не обійтися без серверів з високою продуктивністю і досвідчених розробників.

Тобто, коли планується розробка невеликого магазину (до 1000 позицій), то найкращим варіантом буде Prestashop. Тоді як Magento – варіант для великих і мережевих маркетплейсів.

Opencart

Для інтернет-підприємців-початківців, нішевих онлайн-магазинів і цінителів простих рішень чудовим варіантом буде платформа Opencart. Плюсами цієї e-commerce платформи є швидкий запуск, інтуїтивна панель управління замовленнями, вбудовані модулі для SEO та аналітики. До мінусів можна віднести обмежену функціональність для складних сценаріїв і невеликий набір готових рішень.

Прикладом використання Opencart може бути магазин із продажу ручних виробів або фермерських продуктів.

WHMCS

Спеціалізована CMS, яка заточена для хостинг-провайдерів. Найчастіше її використовують компанії, що надають послуги хостингу та IT-стартапи. Індивідуальними особливостями WHMCS є автоматизація білінгу, підтримка клієнтів, управління серверами, інтеграція з cPanel, PayPal, Stripe. Однак через вузьку спеціалізацію її не можна використовувати для інших типів сайтів.

Прикладом використання цієї CMS може бути панель керування хостингом з оплатою та звітами.

Самописні CMS

Коли стандартні рішення не підходять або важливо мати унікальний проєкт вдаються до використання самописних CMS. У такому разі замовник отримує повний контроль над функціоналом і безпекою платформи, а також може оптимізувати її під унікальні завдання. Але разом із цим вартість розробки та підтримки такої системи досить висока.

Роблячи вибір системи управління контентом, пам’ятайте, іноді краще заплатити за готове рішення, ніж переробляти сайт через роки.