
Сайт – це не тільки інструмент для спілкування з користувачами. Якісний вебмайданчик дозволяє компенсувати витрати на його розробку та розвиток, а також отримувати прибуток від улюбленого хобі в інтернеті.
Навіть якщо ви самостійно створили портал та безкоштовно наповнили його контентом, ви витратили багато часу та сил на цю роботу. Також вам доведеться регулярно оплачувати домен та хостинг для свого інтернет-ресурсу. Тому основною метою для вас має стати компенсація витрат та оплата зусиль, пов’язаних із роботою над проєктом. Потім можна буде перейти на новий рівень заробітку та забезпечити стабільний прибуток від роботи в інтернеті.
Які сайти приносять прибуток?
Якщо у вас інтернет-магазин або вебмайданчик, який пропонує послуги, окупність цього ресурсу залежатиме від кількості продажів. Вам треба буде тільки рекламувати сайт для пошуку нових покупців та розширення клієнтської бази.
Однак приносити прибуток можуть не лише комерційні інтернет-майданчики. Заробляти гроші цілком реально на будь-якому інформаційному порталі чи блозі, якщо його контент цікавий людям та відповідає вимогам пошукових систем. Але тут дохід залежатиме від кількості та якості трафіку. Тому важливо подбати про оптимізацію вебсайту ще на етапі його створення, щоб швидко отримати цільову аудиторію та підвищити відвідуваність майданчика.
Чи можна монетизувати новий вебсайт?
Отримати прибуток на новому інтернет-ресурсі буде проблематично, оскільки рекламодавці не захочуть зв’язуватися із сумнівним партнером. До того ж реклама на новому вебсайті буде відлякувати людей та призведе до зниження показників у пошуку. Тому спочатку потрібно досягти стабільної відвідуваності проєкта й тільки потім братися за монетизацію.
Як підвищити трафік: підготовчі роботи
Через те, що доходність інтернет-майданчика безпосередньо залежить від його відвідуваності, треба приділити максимум уваги збільшенню трафіка. Для цього використовуються такі методи:
- СЕО-оптимізація. Вам потрібно правильно прописувати метатеги та використовувати ключові слова при написанні текстів.
- Робота над інтерфейсом. Структура сайту має бути зрозумілою для кожної людини. Шаблон теж має бути візуально приємним. Він не повинен викликати відторгнення у користувачів. Коли майданчик складний для розуміння або дратуюче діє на відвідувача, користувач відразу його закриває.
- Постійне оновлення контенту. Розміщуйте нові тексти та зображення на порталі, щоб підтримувати інтерес цільової аудиторії.
- Купівля зовнішніх посилань. Публікувати посилання на ваш майданчик потрібно на тематичних ресурсах. Також слід відсівати портали з неякісним контентом. Публікація посилань на таких вебсайтах призведе до зниження рейтингу в ПС.
- Ведення груп та каналів у соціальних мережах. Сучасні користувачі інтернету проводять більшу частину вільного часу у соціальних мережах. Там вони зможуть знайти вашу групу, а потім перейти й на сайт.
- Закупівля контекстної та пошукової реклами. На просуванні інтернет-майданчика не варто заощаджувати. Краще швидко збільшити відвідуваність проєкта та почати отримувати дохід.
Вам потрібно постійно публікувати новий, якісний контент, підтримувати спілкування з користувачами у соціальних мережах та вкладати гроші в рекламу та зовнішні посилання. Деякі люди виходять на монетизацію і без зайвих витрат, але це займає набагато більше часу.
Способи монетизації
Крім прямих продажів власних товарів чи послуг, існують інші способи отримання доходу на інтернет-майданчику. Розглянемо найефективніші з них.
Публікація реклами
На вебсайті можна публікувати оголошення рекламодавців, але статистика вашого майданчика має відповідати вимогам щодо розміщення реклами. Оголошення бувають наступного формату:
- контекстні – у вигляді тексту з унікальною пропозицією, яка може зацікавити конкретного користувача;
- банери – графічні оголошення, які привертають увагу відвідувачів;
- тизери – теж графічний різновид реклами з інтригуючими заголовками.
Найбезпечнішою для сайту вважається контекстна реклама, оскільки вона не дратує відвідувачів і не призводить до санкцій з боку пошукових систем.
Незалежно від формату, оголошення повинні відповідати тематиці вашого інтернет-майданчика, інакше користувачі не зацікавляться пропозицією і не перейдуть за посиланням рекламодавця.
Продаж чужих товарів
На багатьох великих торгових майданчиках є партнерські програми. Вам потрібно лише зареєструватися, отримати партнерське посилання на товари та розмістити його на своєму онлайн-ресурсі. Якщо відвідувача зацікавить товар, він перейде за посиланням та оформить покупку. Ви ж отримаєте відсотки від вартості продажу на свій рахунок.
До речі, спілкуватися безпосередньо із представниками торгових майданчиків не обов’язково. Можна просто зареєструватись у СРА-мережах, що пропонують великий вибір партнерських програм. Серед цих партнерок можуть бути не лише товарні, а й інші програми. Наприклад, в Україні працюють фінансові СРА із пропозиціями різноманітних банків. Також є універсальні мережі, які підходять для майданчиків усіх тематик.
Платне просування брендів чи товарів
На сайті також можна публікувати статті про компанії та їхні послуги, робити огляди товарів чи писати інші тематичні тексти, замовлені рекламодавцями. Але для початку вам доведеться подбати про репутацію та відвідуваність онлайн-майданчика, оскільки жоден рекламодавець не замовить платну статтю на порталі з кількома відвідувачами на день.
Платний доступ до текстів
Матеріали вашого онлайн-ресурсу можуть бути частково доступними для всіх відвідувачів. Доступ до іншої інформації надаватиметься за передплатою. Це ефективний спосіб заробітку, але він потребує унікального, постійно оновлюваного контенту. Якщо аналогічна інформація вже є в безкоштовному доступі в інтернеті, користувач не платитиме за неї. Тому ви повинні запропонувати відвідувачам щось неординарне та добре орієнтуватися в обраній тематиці.
Приймання добровільних пожертвувань
Якщо ви публікуєте корисну для відвідувачів інформацію, можна розмістити на сторінках форму для донатів. Наприклад, люди із задоволенням перераховують гроші за майстер-класи, вебінари, уроки з програмування та дизайну, авторські художні твори та інший цікавий чи корисний контент. Цей спосіб монетизації не приносить стабільного прибутку. Можливо, він допоможе вам оплачувати витрати на підтримку онлайн-сайту.
Висновки
Будь-яка ефективна стратегія монетизації починається з просування майданчика та нарощування його трафіку. Коли у вас буде сайт з високою відвідуваністю та якісним контентом, ви зможете скористатися будь-яким із розглянутих способів отримання прибутку або одразу задіяти кілька варіантів монетизації та суттєво збільшити свій дохід.